miercuri, 24 februarie 2021

Recenzii despre cartile lui Jules Verne

Nascut la 8 februarie 1828 (un adevarat varsator 😁 si dupa viata pe care a avut-o, nu numai data 😉), este considerat ca unul dintre cei mai importanti parinti ai Science Fictionului, alaturi de H. G. Wells si Hugo Gernsback!

A copilarit in Nantes, unul dintre principalele porturi ale Frantei, astfel ca ne putem explica usor dragostea lui pentru mare pe care o gasim exprimata macar si intr-o mica descriere maritima in aproape toate scrierile sale. In acelasi timp a avut un spirit de aventura care s-a manifestat de foarte timpuriu, la 11 ani angajandu-se ca mus pe un vas care se pregatea sa plece spre India, dar tatal sau a reusit sa ajunga la timp si sa-l ia de acolo!

S-a imprietenit la Paris cu fiul lui Alexandre Dumas si acest lucru l-a ajutat sa isi faca debutul in fata publicului. I-a aratat o comedie scrisa de el, „Les Pailles rompues”, au revizuit-o impreuna si, sprijiniti de Alexandre Dumas tatal, s-a jucat la Theatre Historique din Paris pe 12 iunie 1850.

Desi la debutul sau literar a fost laudat de critica si de alti scriitori, dupa ce cartile lui au inceput sa aiba din ce in ce mai mult succes, acestia au inceput sa il ponegreasca pe el si opera sa... De altfel nici nu a fost acceptat in Academia Franceza! Din fericire istoria si cititorii l-au razbunat: de peste un secol Jules Verne este unul dintre cei mai cunoscuti si cititi scriitori francezi! Din 1979 si pana acum este al doilea cel mai mult tradus autor din lume, dupa Agatha Christie si inaintea lui William Shakespeare!

Iata recenzia pe care am facut-o la „Cinci Saptamani in balon”, prima lui carte pe care a publicat-o la editorul Hetzel, alaturi de care va crea cele mai faimoase carti ale sale:

Cititi recenzii despre cartile lui la: